marți, 1 mai 2012

Leapsa superstitioasa

Cu plecare directa de la dr. Emil Calinescu si indirecta de la Cristi Milla
Sa incep, iata intrebarile:
1. Te consideri un om superstitios? Prin superstitios nu se intelege doar a crede in 13, marti etc, ci a crede in general in noroc si ghinion.
Nu sunt superstitioasa si nici in noroc nu cred. Eu cred ca toate lucrurile, bune si rele imi vin cu un motiv anume. Nu pot sa dau vina pe ghinion pentru greselile care le fac eu.
2. In care “ghinioane” crezi?
Sa le iau pe rand:
Nici 13, nici marti, nici pisica neagra.
Cred doar, sa zicem, in ghinionul care iti vine dupa ce ai facut ceva rau.
3. In ce fel de noroc crezi? Ce iti aduce noroc?
Norocul, ca sa zic asa, e o combinatie intre ce fac eu si ce imi da Dumnezeu. 

Cred ca si binele si raul se intorc catre cel ce il face si-i aduce fie ceva bun - noroc, fie ceva rau - ghinion.
4.Ce superstitii consideri a fi stupide?
Mie imi par doar haioase si le voi numi pe urmatoarele:
13 - Sf. Apostoli cu Iisus au fost  ... 13
Marti - in mitologia romana marti era ziua Zelui Marte, in credinta crestina e ziua Sf. Ioan Botezatorul
Pisica neagra - cea mai buna, cuminte si afectuoasa pisica care am avut-o a fost neagra
5. Cum explici superstitiile?
Un om credincios poate sa aiba tot atatea superstitii ca unul ateu, deci nu am nici o explicatie.
6. Credinta se contrazice cu superstitiile?
Nu stiu ce sa spun.

In traditia populara pentru a te feri de dedeochi, care e tot o superstitie, se face un ritual in care se spune Tatal nostru de trei ori si se unge cu mir, sau uleiul din candela, capul copilului.
7.Cum te feresti de ghinioane?
Incerc sa nu fac rau cuiva in chip voit, cu buna stiinta.
8. Cum explici anti-superstitiosii?
S-ar putea sa fiu si eu printre ei! :) 
La drept vorbind nu pot fi asa de extremista incat sa-i justific pe unii si sa-i blamez pe altii. Fiecare are motivele lui intemeiate, justificabile sa fie sau sa nu fie superstitios.
9. Ai superstitiosi printre cunoscuti?
Da.
10. Crezi ca vei avea ghinion daca nu vei da leapsa asta mai departe? :) )
Sincer nu cred, dar cui i se va parea interesanta e liber sa o duca mai departe. :)

9 comentarii:

  1. Nici eu nu cred in superstitii. :)

    RăspundețiȘtergere
  2. Bună Melly!
    Superb decorul tău,îmi place mult!
    O zi de 1Mai cât mai frumoasă!
    Te pup draga mea!

    RăspundețiȘtergere
  3. Nici eu nu sunt superstitioasa absolut defel, Melly. Ceea ce ne este scris sa ni se intample, ni se intampla oricum, indiferent de calendar sau de ce pisica ne trece prin fata... Important este cum depasim situatia.
    O zi minunata iti doresc Melly! :)

    RăspundețiȘtergere
  4. nu ma consider o persoana superstitioasa :)
    seara placuta!

    RăspundețiȘtergere
  5. Faci mare păcat dacă pui credinţă în superstiţii fiindcă încalci cele 3 virtuţi, dragostea, nădejdea şi credinţa!

    RăspundețiȘtergere