duminică, 3 martie 2013

Toporasi

Toporasi - de Magda Isanos

Cu sacu-i plin de banalitati s-a prezentat
si anul asta zana primavara,
cu toate-acestea noi ne-am bucurat
de parca-ar fi venit intaia oara.

Contrazicându-mă cu mine insumi si-n sfarsit,
riscând să-mi stric pantofii prin noroi,
m-am dus să vad ce flori au răsărit
în parcul vast si gol de langa noi.

De mult nu mă-ncercase asa dor
de viata si calcam nerabdatoare;
simteam cum se-nfioara sub picior
pamantul umed, fecundat de soare.

Copacii goi mi s-au parut incantatori -
Parca-as fi vrut să-i strang în brate să-i sarut
(trecusem pana-atunci de-atatea ori
pe langa ei si nici nu i-am văzut)

Iar ceru-albastru, vag, nedefinit
(ca rochiile care ies la spalat),
cu capul dat pe spate l-am privit
si l-am gasit de-a dreptul minunat.

Pe urma-am dat de toporasi langa-un stejar
erau asa de-albastri, delicati -
ca niste firmituri lasate-n dar
de primavara, printre pomi-ntunecati.

M-am aplecat cu inima batând,
dar când era să-i rup, nici eu nu stiu
de ce si cum, dar mi-a venit în gând
ca pentru ei paharu-i un sicriu.

Si m-am întors spre casa mai agale,
c-o oboseala fericita-n pasi,
iar daca mainile-mi erau la fel de goale,
în schimb aveam în suflet toporasi.

Nora Kasten
Frederick M. Fenety
Rose Edington


18 comentarii:

  1. Frumoasa poezia, iar toporasii sunt superbi!
    O duminica minunata îti doresc!

    RăspundețiȘtergere
  2. "Si m-am întors spre casa mai agale,
    c-o oboseala fericita-n pasi,"

    Foarte frumos, o poezie si-o floare, intr-un inceput de primavara.

    RăspundețiȘtergere
  3. Sufletul să-ţi rămână plin de toporaşi tot anul!
    Duminică plăcută, draga mea!

    RăspundețiȘtergere
  4. toporasii "ca niste firmituri lasate-n dar
    de primavara, printre pomi-ntunecati..." mi se pare o imagine absolut perfecta :)
    poezia dar si toporasii sunt o adevarata bucurie care ne adduce primavera si mai aproape :)

    RăspundețiȘtergere
  5. Foarte frumoasa poezia, picturile de asemenea pline de gingasie, toate invaluite in acorurile lui Chopin mi-au incantat sufletul si iti multumesc mult, Melly!
    O duminica minunata si multe bucurii iti doresc, draga mea!
    La multi ani, fericiti! :)

    RăspundețiȘtergere
  6. Bună Melly!
    Superbi toporașii atât în tablouri cât și în poezie,
    mi-au plăcut mult!
    O primăvară frumoasă și plină de culoare să ai!
    Cu drag!

    RăspundețiȘtergere
  7. Frumosi si folositori, sunt plante fara tulpina, din florile carora se prepara "parfumul de violete".O zi frumoasa si plina de inspiratie va doresc.

    RăspundețiȘtergere
  8. Mi s-a umplut camera de parfumul toporasilor!
    Chopin este compozitorul meu de suflet!
    Iar despre versuri: imi place si mie atat demult Magda Isanos !
    Tablourile superbe completeaza in mod perfect ideea pe care ai vrut sa o transmiti!
    Felicitari pentru tot ceea ce realizezi !
    Iti doresc o seara placuta!

    RăspundețiȘtergere
  9. Ce frumoase sunt toate tablourile! Si poezia.
    Am si eu floricele din astea, le astept sa infloreasca.

    Melly, am lasat un mesaj si pe FB dar las si aici. :)
    Iti urez din toata inima La multi ani fericiti, cu sanatate, bucurii si multe impliniri!
    Te pup cu drag!

    RăspundețiȘtergere
  10. Pe Magda Isanos o cunosc doar din careurile de rebus pe care le dezlegam candva. descopar su placere ca scrie bine.

    RăspundețiȘtergere
  11. IMI Pteti zice semnificatia tiltlului care este?

    RăspundețiȘtergere