joi, 19 septembrie 2013

Doua citate un singur autor - Savatie Bastovoi

Pentru ca azi in calendarul ortodox il praznuim pe Sf. Savatie, am ales sa va redau cateva din cuvintele pr. Savatie Bastovoi. 
- Cea mai mare problemă a tinerilor români este dezorientarea. Nu ştiu încotro s-o apuce. N-au tărie, sunt ca florile care nu se prind. Acest fapt se dato­rea­ză mai întâi de toate politicii mondiale de han­dicapatizare a tinereţii. În Imperiul Roman, tânărul era matur la 21 de ani şi, prin urmare, apt pentru a sluji cetatea. Acum, tânărul învaţă până la 35, 40 de ani, când îşi ia doctoratele şi termină cu bur­sele în străinătate, adică e un învă­ţă­cel care tremură după note, în loc să zidească ceva. Între timp, face toate pă­catele posibile şi-şi pierde credinţa în dragoste. Când îşi dă sea­ma că nu mai este tânăr şi că nu a împlinit nimic vred­nic în viaţă, vrea să întemeieze o familie, dar e nemulţumit de alegerile ce-i stau la îndemână, pentru că are de ales din­tr-o lume ca el. Şi aşa, viaţa se trans­formă într-un nesfârşit cerc al lui “ce să fac?”. Numai iubirea ne poate scoa­te din această încurcătură, iubi­rea care este jertfă şi iertare.

Hristos ne-a arătat că ne iubeşte nu pentru că ne-a vorbit frumos, şi, îndrăznesc să spun, nici măcar pentru că a murit pentru noi, ci, mai ales pentru că ne-a încredinţat că El Însuşi este cu noi până la sfârşitul veacului.   
 Amin!  

La Multi Ani parinte!

 

6 comentarii:

  1. Foarte frumos cuvântul părintelui! Are mare dreptate. Chiar şi pentru cei care nu o apucă pe calea studiilor îndelungate, lucrurile stau tot la fel. Iar expresia pe care mulţi şi-o iau ca motto este: "vreau să-mi trăiesc viaţa!" De parcă asta ar însemna să-ţi faci de cap prosteşte... Iar toată această nebunie, nu duce la nicio mulţumire, dimpotrivă!

    La mulţi ani Părintelui!

    O zi frumoasă, dragă Melly!

    RăspundețiȘtergere
  2. foarte adevarat, am observat si eu la copii prietenelor mele, in special baietii...eu nu am avut aceasta problema cu fiica-mea...a stiut perfect tot timpul ce vrea!

    RăspundețiȘtergere
  3. Draga mea, mă bucur că nu ai trecut cu vederea ziua părintelui. Eu amvazut dimineaţă, în sinaxar, mi-am zis să-i scriu, dar am uitat. :(
    Dar, ştie Domnul ce-i în inima fiecăruia.
    Doamne ajută!

    RăspundețiȘtergere
  4. Imi e nespus de drag si ma bucur ca macar virtual pot sa-i trimit un mesaj. I-am lasat unul si pe FB!
    Sa-l tie Dumnezeu cu sanatate spre mantuirea noastra!

    RăspundețiȘtergere
  5. Fac parte din geneatia despre care vorbeste parintele. Lucrez la birou, spal haine la masina, mai cumpar semi-preparate, am si aspirator si mop si solutii de curatare... Si? Si ma simt in fiecare zi obosita si epuizata! In schimb, mama lucra in picioare opt ore, spala la mina, curata in genunchi covoarele cu peria si spala cu cirpa pe jos, facea maioneza, ne ajuta la teme si nu s-a plins niciodata ca nu mai poate!

    RăspundețiȘtergere