miercuri, 18 septembrie 2013

Fructele lunii ... septembrie - Măceşe

Măceşul (rosa canina) este un arbust spinos de la care se recoltează fructele în lunile septembrie - octombrie.

Maceşele conţin vitamine precum:
- vitamina A;
- vitamina C;
- vitamina K implicata in procesele de coagulare a sângelui;
- vitamine din complexul B;
- vitamina PP etc.
Măceşele mai conţin si minerale ca: magneziu, potasiu, sodiu, dar şi substanţe puternic detoxifiante care înlătură radicalii liberi şi stresul oxidativ. 
Ceaiul de măceşe este recunoscut ca fiind un foarte bun stimulator al sistemului imunitar şi bun detoxifiant al organismului.
Din Reţetarul de la Neamţ, pr. Iov Burlacu ne spune că:
- din boabele roşii de măceşe se face un ceai lecuitor pentru cei ce au nisip sau pietre la rinichi.
Se iau 75 grame de măceşe se fierb un ceas în lapte sau apă, apoi se adauga miere si se bea cateva ceşti pe zi.
- din sâmburii de măceşe, bine spălaţi şi uscaţi se face un ceai întăritor pentru bătrâni.
Conţinutul ridicat de acid ascorbic (vitamina C) imprimă măceşelor o puternică acţiune antiinfecţioasă. 
Deci în septembrie nu uitati de măceşe!  

Sănătate!

Nota: 
Reţetarul de la Neamţ - leacuri din gradina manastirii (autor parintele Iov Burlacu) a aparut la editura Paralela 45 in anul 2009, si cuprinde leacuri manastiresti din diverse plante, indrumari duhovnicesti, sfaturi si minunate istorisiri despre puterea plantelor si arborilor ale parintilor Cleopa Ilie, Mihail Stanciu, Andronic Popovici. 
 

11 comentarii:

  1. Ieri am cules porumbul şi pe marginea locului erau măceşi şi ghiorghinari cu ramurile pline de fructe. La fel ca în copilărie m-am bucurat de gustul lor dulceag-aspru, rupând cu grijă (din cauza ţepilor)fructele cele mai cărnoase.
    Mulţumim pentru articol, Melly!

    RăspundețiȘtergere
  2. Multumesc si eu parinte! :0
    o seara frumoasa!

    RăspundețiȘtergere
  3. Medicamente naturale,de mii de ori mai bune si mai sanatoase!
    Interesant articolul tau.Multumesc pentru el.

    RăspundețiȘtergere
  4. Mie imi place gemul de macese.Acum nu mi se par coapte bine,poate peste ceva timp.

    RăspundețiȘtergere
  5. Eu mananc smochine in septembrie. Dar ce fain era cand mergeam la cules de mecese...

    RăspundețiȘtergere
  6. Erau pe toate dealurile de la bunica cind eram eu mica, dar ceai nu am baut niciodata. Mi-ar placea sa gasesc undeva prin piata ca sa fac ceaiul din fructe proaspete. Daca nu, ma duc la un plafar. :)

    RăspundețiȘtergere
  7. Este foarte bun ceaiul, eu il beau pentru ca imi place, si gemul e tare bun :), putin acrisor...

    RăspundețiȘtergere